Verzenden & retourneren

Bezorgen en Track & Trace

Je pakket wordt binnen 3 werkdagen verstuurd, tenzij anders vermeld op de website. Indien mogelijk doe ik dit via brievenbuspost, zodat je niet thuis hoeft te blijven. Is je bestelling echter te groot voor brievenbuspost, dan verzend ik deze in de vorm van een pakket via DHL. Je ontvangt een e-mail waarin wordt aangegeven dat je bestelling is afgerond en zo snel mogelijk wordt verstuurd. Zodra je pakket door DHL gescand is, krijg je een mail met daarin een Track & Trace link. Hierna word je op de hoogte gehouden over waar je zending zich bevindt in het bezorgtraject via notificatie-mails. Het kan zijn dat er niet direct informatie beschikbaar is. Deze wordt meestal ‘s avonds voor het eerst zichtbaar.

Niet thuis?

Mocht DHL er niet in slagen het pakket bij je thuis af te leveren, dan laat de bezorger een kaart bij je achter. Volg de instructies op die kaart om een nieuwe bezorgafspraak te maken indien nodig.

Levering op een ander adres

Het is mogelijk om je bestelling als cadeau te versturen naar iemand op een ander adres. Kies hiervoor bij het plaatsen van je bestelling voor een ander verzendadres dan het factuuradres.

Verzendkosten

Ik verzend via briefpost of via DHL. In je winkelmandje kan je zien  welke verzendkosten je moet betalen. Dit is afhankelijk van de soort producten die je bestelt.

De kosten van bestellingen boven de € 50,00 neem ik voor mijn rekening.

Afhalen

Je kunt je bestelling ook afhalen in Schiedam. Je betaalt dan uiteraard geen verzendkosten. Indien je hier gebruik van wilt maken, kies hier dan voor tijdens het afrekenproces. Je ziet daar ook op welk moment je kunt afhalen.

Let op; heb je je bestelling gedaan op dezelfde dag dat je normaliter zou kunnen afhalen, dan is het niet zeker dat je bestelling diezelfde dag al klaar ligt. Hou hiervoor je mail in de gaten, want je ontvangt altijd een mail wanneer je bestelling klaar is. 

Retourneren

Je hebt het recht om, tot 14 dagen na ontvangst, zonder opgave van reden af te zien van je koop. Je hebt na annulering nogmaals 14 dagen de tijd om je product retour te sturen. Je krijgt dan het volledige orderbedrag, inclusief verzendkosten gecrediteerd (dit geldt alleen als de gehele order terug wordt gestuurd, anders krijg je alleen het geld terug van wat er is geretourneerd). Alle producten dienen onbeschadigd, ongebruikt en in de originele verpakking te worden geretourneerd (let op: de zakjes thee mogen niet zijn geopend. De theeverpakking is verzegeld, deze verzegeling mag niet zijn verbroken), dit wordt altijd gecontroleerd. Artikelen die op maat gemaakt zijn / gepersonaliseerd zijn, kunnen niet worden geretourneerd. Ook glazen tubes en glazen potjes  gevuld met thee kunnen uit hygiënisch oogpunt niet worden geretourneerd. Deze laatste zijn namelijk niet verzegeld.

De kosten voor retour vanuit huis naar de webshop zijn voor jouw eigen rekening.

Indien je gebruik wilt maken van je herroepingsrecht, laat dit dan binnen 14 dagen na ontvangst van je pakket weten. Gebruik hiervoor of het herroepingsformulier op de pagina van de Algemene Voorwaarden of stuur een mail naar: retour@teatolove.nl. Vermeld hierin dat je je bestelling retour wilt zenden. Specificeer welk deel je retour wilt zenden of dat het gaat om de hele bestelling. Doe dit onder vermelding van je naam en het ordernummer van je bestelling.

Nadat je je bestelling hebt aangemeld voor retour, ontvang je een mail met daarin instructies hoe verder te handelen. Verpak je producten zorgvuldig. Geef het pakket af bij het dichtstbijzijnde DHL ServicePoint. Een pakket dat is kwijt geraakt of beschadigd tijdens het transport, kan ik niet voor je vergoeden. Vraag daarom voor de zekerheid altijd een bewijs van afgifte aan de medewerker van het ServicePoint. Dit is het bewijs van retourzending.

Het verschuldigde orderbedrag wordt binnen 14 dagen na ontvangst van je retour teruggestort, mits er aan bovengenoemde voorwaarden voor retourneren zijn voldaan.

Hergebruik (verzend)dozen

Er wordt enorm veel verstuurd via webwinkels en daarmee worden er enorm veel dozen ge- en verbruikt. Om mijn steentje bij te dragen aan het milieu, bewaar ik de dozen die ik zelf ontvang en nog in goede staat zijn. Waar mogelijk maak ik weer gebruik van diezelfde dozen. Het kan daardoor gebeuren dat je een doos ontvangt die er niet meer helemaal als nieuw uitziet of in een enkel geval, het logo van een andere leverancier erop heeft staan. 

Klachten / garantie

Is een artikel kapot geleverd of gaat het binnen afzienbare tijd kapot? Neem dan zo snel mogelijk contact op met Tea to Love door een mail te sturen naar info@teatolove.nl, zodat we samen tot een oplossing kunnen komen.