Verzenden & retourneren

Bezorgen en Track & Trace

Je pakket wordt binnen 3 werkdagen verstuurd, tenzij anders vermeld op de website. Indien mogelijk doe ik dit via brievenbuspost, zodat je niet thuis hoeft te blijven. Is je bestelling echter te groot voor brievenbuspost, dan verzend ik deze in de vorm van een pakket met MyParcel. Je ontvangt een e-mail waarin wordt aangegeven dat je bestelling is afgerond en zo snel mogelijk bij een PostNL locatie wordt afgegeven. Zodra je pakket door PostNL gescand is, krijg je een mail met daarin een Track & Trace link. Hierna word je op de hoogte gehouden over waar je zending zich bevindt in het bezorg traject via notificatie-mails. Het kan zijn dat er niet direct informatie beschikbaar is. Deze wordt meestal ’s avonds voor het eerst zichtbaar.

Niet thuis?

Mocht PostNL er niet in slagen het pakket bij je thuis af te leveren, dan wordt aan één van de buren gevraagd deze op een later moment aan jou te overhandigen. Als dat niet mogelijk is, dan wordt het de volgende dag nogmaals aangeboden. Lukt het dan ook niet om de bestelling bij thuis of bij de buren af te geven, dan wordt het pakket automatisch drie weken op het dichtstbijzijnde postkantoor of servicepunt bewaard. Uiteraard ontvang je hiervan een melding, zodat je het pakket kunt afhalen op het moment dat het best schikt.

Levering op een ander adres

Het is mogelijk om je bestelling als cadeau te versturen naar iemand op een ander adres. Kies hiervoor bij het plaatsen van je bestelling voor een ander verzendadres dan het factuuradres.

Verzendkosten

Waar mogelijk probeer ik je bestelling via brievenbuspost te verzenden. De verzendkosten binnen Nederland bedragen voor deze verzendingen € 3,90. Voor een (cadeau)pakket dat niet door de brievenbus kan, betaal je € 6,50 verzendkosten. Ik volg hiermee de reguliere verzendtarieven van PostNL, indien je gebruik zou maken van een verzendlabel.

De kosten van bestellingen boven de € 35,00 neem ik voor mijn rekening.

In je winkelmandje kan je zien hoe groot het orderbedrag is en welke verzendkosten je moet betalen.

Afhalen

Je kunt je bestelling 1x per week afhalen in Schiedam, op dinsdag tussen 17.00 – 18.30 uur. Je betaalt dan uiteraard geen verzendkosten. Indien je hier gebruik van wilt maken, vul dan bij ‘kortingsbon’ de code: ‘afhalen’ in.

Let op; de bestellingen die op dinsdag gedaan zijn, liggen in principe pas op dinsdag de week láter klaar. Je ontvangt altijd een mail wanneer je bestelling klaar is. Heb ik je bestelling wél al klaar diezelfde dinsdag, dan kan je dit dus op die dag nog in je mail lezen.

Retourneren

Je hebt het recht om, tot 14 dagen na ontvangst, zonder opgave van reden af te zien van je koop. Je hebt na annulering nogmaals 14 dagen de tijd om je product retour te sturen. Je krijgt dan het volledige orderbedrag, inclusief verzendkosten gecrediteerd (dit geldt alleen als de gehele order terug wordt gestuurd, anders krijg je alleen het geld terug van wat er is geretourneerd). Alle producten dienen onbeschadigd, ongebruikt en in de originele verpakking te worden geretourneerd (let op: de zakjes thee mogen niet zijn geopend. De theeverpakking is verzegeld, deze verzegeling mag niet zijn verbroken), dit wordt altijd gecontroleerd. Artikelen die op maat gemaakt zijn, kunnen niet worden geretourneerd.

De kosten voor retour vanuit huis naar de webwinkel zijn voor jouw eigen rekening.

Indien je gebruik wilt maken van je herroepingsrecht, laat dit dan binnen 14 dagen na ontvangst van je pakket weten. Gebruik hiervoor of het herroepingsformulier op de pagina van de Algemene Voorwaarden of stuur een mail naar: retour@teatolove.nl. Vermeld hierin dat je je bestelling retour wilt zenden. Specificeer welk deel je retour wilt zenden of dat het gaat om de hele bestelling. Doe dit onder vermelding van je naam en het ordernummer van je bestelling.

Nadat je je bestelling hebt aangemeld voor retour, ontvang je een mail met daarin een link om het retourlabel te betalen en te downloaden. Verpak je producten zorgvuldig en plak het retouretiket zichtbaar op het (brievenbus)pakket dat je wilt terugsturen. Geef het pakket af bij het dichtstbijzijnde PostNL servicepunt. Een pakket dat is kwijt geraakt of beschadigd tijdens het transport, kan ik niet voor je vergoeden. Vraag daarom voor de zekerheid altijd een bewijs van afgifte aan de medewerker van het servicepunt. Dit is het bewijs van retourzending.

Het verschuldigde orderbedrag wordt binnen 14 dagen na ontvangst van je retour teruggestort.

Klachten / garantie

Is een artikel kapot geleverd of gaat het binnen afzienbare tijd kapot? Neem dan zo snel mogelijk contact op met Tea to Love door een mail te sturen naar info@teatolove.nl, zodat we samen tot een oplossing kunnen komen.